SELAMAT DATANG KE ARASY MISTERI, SEMOGA PERKONGSIAN ILMU INI DAPAT DI MANAFAATKAN BERSAMA, DI HARAP TIDAK ADA PENYALAH GUNAAN UNTUK KEGUNAAN KEARAH KEMUNGKARAN. INSYAALLAH. SEBARANG CADANGAN ATAU PANDANGAN ANDA BOLEH DIKONGSIKAN ARASY MISTERI 013-2554392 / 012-9715794 / ARASHMISTERI@GMAIL.COM TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI ARASY MISTERI

MISTERI SIBURONG HANTU

                 
Pada satu hari,aku masuk bertugas awal.Kurang lebih jam 6.45 petang.Ini adalah kerana aku merasakan sesuatu yang tidak kena ditempat kerja.Aku sendiri tidak pasti kenapa..?.Sampai sahaja dihadapan Rumah Pasung aku menghentikan kenderaan ku.Akupun melangkah kePos Kawalan Rumah Pasung.Aku dapati Pos Kosong tiada pengawal.Akupun masuk.Mungkin pengawal ketandas atau membuat rondaan akhir agaknya.Sejurus kemudian Wan dan Badulpun datang kePos.Wan aku lihat membawa sangkar burong.Didalamnya ada anak burong hantu.Aku tahu dia terjumpa anak burung itu berhampiran pokok Sena dekat telaga.Berderau darah aku mendengarnya.”Lepaskan dia”.Aku kata kepada Wan.”Saya nak bawa balik.Nak bela.”Kata Wan.”

Kalau nak bela kau carilah burong lain.Asalkan jangan burong yang berada disini”.Kata aku.Wan tetap berkeras.Akupun tak kuasa bertegang urat dengannya.Lantaklah Wan.Akhirnya Wan meletakkan burong tersebut dibelakang Pos Kawalan.Dia berjanji akan membawa pulang burong itu malam nanti.Jam 7.15 malam Wan pun pulang.Pukul 11.45 malam Badrul minta izin untuk keluar kePekan membeli makanan dan rokok.Akupun membenarkan dan berpesan agar balik cepat.Tinggallah aku bersendirian dalam Pos.Dari jam 8.00 malam tu,aku lihat ibu dan bapak burong hantu tu sudah kelam kabut terbang kehulu,kehilir mencari anaknya.

Ianya juga membuat bunyi bising.Aku cukup tak senang dengan perkara ini.Mau saja aku melepaskannya.Wan pulak tak sampai sampai lagi untuk mengambil anak burong hantu ni.Aku mula resah gelisah.Tak semena mena angin ribut bertiup kencang.Aku terpaksa menutup semua tingkap diPos Kawalan agar daun dan sampah sarap tidak memasuki Pos dibawa angin rIbut.Selama aku bertugas tidak pernah berlaku ribut sekuat ini.Hampir 15 minit barulah ribut itu berhenti.Lega rasanya.Tiba tiba lampu diseluruh Rumah Pasung semuanya terpadam sendirinya.Nak kata bekalan letrik terputus lampu jalan semua hidup.Pelik ni....?.Aku bersedia menghadapi segala kemungkinan.Aku melihat kepokok Sena dari Pos,kelihatan  dipangkalnya seolah olah ada cahaya bulat sebesar telur ayam bersinar sinar.

Aku terhuja seketika.Apakah itu taik bintang yang jatuh dari langit...?.Tetapi aku tidak nampak pula bila jatuhnya.Aku perhatikan betul betul.Lama kelamaan cahaya itu semakin lebar dan berasap.”ya Allah engkau sahaja yang lebih mengetahui.Lindungilah hamba mu ini dari segala bencana.”.Hati kecil ku berdoa.Sejurus kemudian keluar dari kepulan asap itu seorang tua berserban dan berjubah putih.Dibahu  kanannya bertanggik seakor burong hantu.Allah HU Akbar,aku jadi tidak menentu.Apakah apa yang aku lihat ini kenyataan atau mimpi.Aku menggigit bibir ku.Terasa sakit.Aku melihat orang tua itu berjalan tepat kearah  Pos Kawalan ku.Dada ku mula berdegup kencang.Bulu roma ku mula meremang.AKU TAHU DAN AKU KENAL siapa dia sebenarnya.Semakin lama semakin dekat.

Aku berzikir didalam hati.Aku berserah kepada Allah sebulat bulatnya.Aku yakin aku mampu menghadapinya.Kerana aku yakin dan percaya Allah bersama aku.Sejurus kemudian dia melalui  sebelah kiri Pos kawalan kearah belakang.Degupan jantung aku semakin laju.Aku berusha mengawalnya.Aku berusha bertenang.Terdengar oleh aku  anak burong dibelakang pos berbunyi bagaikan minta dilepaskan.Bising bunyinya.Sejurus kemudian sunyi sepi.Aku tak berani membuka pintu Pos.Bukan apa takut aku diserang atau disergah oleh orang tua tersebut.Dapat aku rasakan apa yang terjadi disebabkan Wan mengurung anak burong hantu itu didalam sangkar.Dah lah tu,dia tak datang pula mengambilnya.Sebentar kemudian Badulpun sampai.Badul bertanya aku.”Abang  Wan dah datang ambil burong ke.Sangkar kosong...?”

Aku jawap sudah.bukan apa aku tak mahu bercerita kepada Badul sebab dia ni penakut sangat sangat.Biarlah ianya menjadi rahsia.Jadi aku fahamlah duduk perkara sebenar.Biarlah aku seorang sahaja yang menyimpan rahsia misteri ini.Yang peliknya bila anak burong itu hilang atau dilepaskan semula semua lampu lampu diRumah Pasungpun hidup semula.Begitulah hakikat kehidupan.KITA BERKONGSI KEHIDUPAN DENGAN MAKHLOK MAKHLOK ALLAH YANG LAIN DIDUNIA INI.

KESIMPULAN:
Allah S.W.T. adalah tempat bermuhun dan berlindung dengan sebaiknya.Dan jangan kita sesekali menzalimi atau melakukan kerosakan dimuka bumi atau hamba ciptaannya yang lain.



Anda juga mungkin meminati untuk membaca cerita-cerita misteri yang lain sila Klik Disini

Hak cipta penulisan adalah hak arash misteri.Sebarang cetakan, olahan semula, terbitan majalah, terbitan sebarang media dan copy paste hendaklah mendapat keizinan arash misteri.

Penawar Mata,Penaik Seri Wajah Lelaki & Perempuan

 Toner Mata Nur Theraphy


Klik untuk maklumat lanjut

Toner mata nur theraphy merupakan toner mata yang didatangkan dalam bentuk titis yang dibuat dari Air zam-zam, air mawar, herba terpilih , 30 juzuk Al-Quran dan doa pilihan

KEGUNAAN

  • Meningkatkan kadar kelembapan mata
  • Pencuci mata
  • Menyingkir kekotoran (habuk dan bahan asing)
  • Menigkatkan kesegaran mata / Mata lesu / Keletihan mata
  • Mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata
  • Mengatasi mata merah dan meradang.
  • Menggurangkan bengkak mata
  • Merawat jangkitan mata
  • Mencantikkan mata
  • Memperbaiki keadaan penglihatan


Klik untuk maklumat lanjut


SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN MENIMPA.SESAL DAHULU PENDAPATAN,SESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA.JANGANLAH SAMPAI NASI MENJADI BUBUR.UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI DAN KELUARGA TERSAYANG.TIADA GUNANYA WANG RINGGIT DAN HARTA YANG MENGGUNUNG APABILA MUSIBAH INI TELAH MENYELUBUNGI HIDUP ANDA.


SEGALA KEINDAHAN,KENIKMATAN DAN APA SAJA YANG ANDA MILIKI TIDAK AKAN MEMBAWA ERTI APA -APA ATAUPUN HILANG DENGAN SEKELIP MATA.SEDARLAH WAHAI ANAK BANGSA KU.PERIHATINLAH KEPADA KEHIDUPAN YANG SERBA MENCABAR INI.KEPERIHATINAN KEPADA KESIHATAN DANKESELAMATAN ADALAH IBU ATAU TERAS KEPADA KEHIDUPAN YANG BERJAYA DAN SEMPURNA.


DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.DILIPUTI DENGAN TAUFIK DAN HIDAYAH.DILIMPAHI NIKMAT DAN HIKMAH IMAN DAN ISLAM SEPANJANG KEHIDUPAN. DENGAN IZIN LIMPAH KURNIA DAN RAHMAT ALLAH S,W,T.INSYAALLAH.





Semua persoalan anda sendiri mungkin ada jawapannya. Tetapi anda tidak ada jalan penyelesayan.Ataupun gagal untuk menyelesaikannya.Dari itu ARASY MISTERI berusha membantu anda.Ingatlah setiap masalah ada jalan menyelesaikannya.Ada waktu dan ketikanya keluarga,saudara mara, dan rakan terdekatpun tidak dapat membantu atau meringankan bebanan kita.Atau kita sendiri malu dan merahsiakan dari pengetahuan orang lain.Justeru itu jadikanlah ARASY MISTERI sebagai panduan,pedoman,mencurah permasalahan rumah tangga,permasalahan remaja,anak anak dan kekeluargaan kepada ARASY MISTERI.Inilah bidang kami,yang tuhan kurniakan.Kami cuba membantu dan berkongsi permasalahan anda.





haruman pengikat kasih sayang (Aura Kasih ), menaikkan seri wajah (Aura Seri ) & menghindari gangguan dari makhluk halus (Aura Sufi) yang telah di doakan dengan ayat-ayat al-quran & doa-doa terpilih.insaallah dengan izin allah serba sedikit permasalahan diatas dapat diperbaiki.




RAHSIA RUMAH TANGGA BAHAGIA:

Didalam masyarakat atau kehidupan orang dizaman dahulu,amat menitik beratkan persoalan berumah tangga dan kebahgiaannya.Orang berilmu dari Suku Kaum Bugis akan menerapkan atau mengajar anak anaknya sama ada lelaki atau perempuan keseluruhan ilmu pengetahuan berkaitan rumah tangga.Dari tujuan,matlamat,tanggung jawab,pantang larang dan ilmu Kebatinan berumah tangga itu sendiri.Tidak ada insan didunia ini tidak mengira bangsa dan agama yang mahukan rumah tangganya roboh,huru hara,tidak tenteram atau aman damai.Keseluruhan mahukan rumah tangga yang berkekalan aman dan bahgia hingga keakhir hayat.


More..




ALAM PENGASIH


ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH. PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS

Sebelum ini,telah diterangkan secara panjang lebar dan terpeinci bahawa Suku Kaum Bugis menjalani kehidupannya dengan penuh PERADAPAN.Ini adalah untuk menepati Matlamat atau Sasaran didalam hidupnya.Dimana ikhtiar atau usha dunia dan akhirat akan diselaraskan bersama.Bagitu juga dengan ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH, PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS.Setiap satu daripadanya mempunyai Matlamat dan caranya yang tersendiri.Masyarakat Melayu hari ini agak sensitive,tidak senang,gusar,takut,tidak percaya,atau membuat andayan yang nagetif terhadap ilmu ini.Malah ada yang mendakwa ilmu ini Syirik atau salah disisi agama.Bergantunglah kepada ilmu individu itu sendiri.Hanya ilmu pengetahuan yang menyeluruh atau meliputi sahaja dapat membuat keputusan tepat dan meyakinkan.