SELAMAT DATANG KE ARASY MISTERI, SEMOGA PERKONGSIAN ILMU INI DAPAT DI MANAFAATKAN BERSAMA, DI HARAP TIDAK ADA PENYALAH GUNAAN UNTUK KEGUNAAN KEARAH KEMUNGKARAN. INSYAALLAH. SEBARANG CADANGAN ATAU PANDANGAN ANDA BOLEH DIKONGSIKAN ARASY MISTERI 013-2554392 / 012-9715794 / ARASHMISTERI@GMAIL.COM TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI ARASY MISTERI

 MAKAM AL MARHUM SULTAN ABDUL SAMAD JUGRA


Makam Al Marhum Sultan Abdul Samad terletak diBukit Jugra.Jarak perjalanan dari pekan Banting adalah 5 km.Baginda merupakan sultan yang ke4 bagi Kerajaan Melayu Selangor.(1857 ke 1898).Aku masih ingat sewaktu berusia 13 tahun ,itulah kali pertama aku menjejakkan kaki aku ke Makam ini bersama keluarga aku dipenghujung bulan Syakban.Menziarahi kubur arwah datok dan membaca surah Yassin sebelum menjelangnya bulan Ramadan.Dan pada usia aku 15 tahun pada hari sabtu dan ahad aku akan berada dimakam ini untuk mencari duit saku atau duit perbelanjaan sekolah aku.Maklumlah anak tidak berbapa.Aku tidak mahu menyusahkan ibu aku memikirkan perbelanjaan sekolah aku dan kakak aku.Pada hari isnin sampai jumaat pula aku akan mencari kayu api untuk dijual.

Kadang kadang aku mengambil upah untuk membersihkan kebun orang.Ataupun mengambil upah menajak rumput dipangkal pokok kelapa bali atau kelapa Sawit.Dengan cara ini aku dapat banyak membantu keluarga.Jadi hari sabtu dan ahad aku pasti kemakam pula untuk membersihkan kawasan makam dengan menyapu sampah bersama beberapa lagi rakan sekampong.Jadi kalau ada orang nak bersedekah kepada kami dapatlah duit.Lagipun penjaga makam Karim B Putih juga akan memberi upah membersihkan kawasan makam. Sewaktu itu jumlah orang yang datang bertali arus.Bukan sedikit.Kadang kadang datang pakai bas bawa rombongan.Tapi dahulu tidak semudah sekarang.Sekarang naik kenderaan terus sampai kemakam.Api dan airpun dah ada
Dulu ikut jalan lama dan kena naik tangga dari bawah sampai keatas.Api belum ada.

Air kat bawah je dekat kepala anak tangga.Namun kemeriahannya amatlah jauh perbizaannya.Kalau dahulu paling ramai pengunjung adalah pada bulan Muharam.Tak kira siang atau malam.Disebabkan kekerapan aku disanalah berbagai bagai pengalaman misteri yang aku tempuhi dan juga berbagai bagai kerenah manusia aku temui.Macam macam ada.Disini ingin aku kongsikan bersama anda semua.Bukan hasrat aku untuk mendedahkan,mengaib,menghina,memperendah,mempersenda,mencerce,mencari kelemahan atau kesilapan orang lain atau pihak lain.Tiadalah niat yang sedemikian rupa.Ini adalah cerita berdasarkan pengalaman aku semata mata,Dipaparkan sekadar ingin berkongsi pengalaman dengan anda semua.Tidak lebih dari itu.


Anda juga mungkin meminati untuk membaca cerita-cerita misteri yang lain sila Klik Disini

Hak cipta penulisan adalah hak arash misteri.Sebarang cetakan, olahan semula, terbitan majalah, terbitan sebarang media dan copy paste hendaklah mendapat keizinan arash misteri.

Penawar Mata,Penaik Seri Wajah Lelaki & Perempuan

 Toner Mata Nur Theraphy


Klik untuk maklumat lanjut

Toner mata nur theraphy merupakan toner mata yang didatangkan dalam bentuk titis yang dibuat dari Air zam-zam, air mawar, herba terpilih , 30 juzuk Al-Quran dan doa pilihan

KEGUNAAN

  • Meningkatkan kadar kelembapan mata
  • Pencuci mata
  • Menyingkir kekotoran (habuk dan bahan asing)
  • Menigkatkan kesegaran mata / Mata lesu / Keletihan mata
  • Mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata
  • Mengatasi mata merah dan meradang.
  • Menggurangkan bengkak mata
  • Merawat jangkitan mata
  • Mencantikkan mata
  • Memperbaiki keadaan penglihatan


Klik untuk maklumat lanjut


SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN MENIMPA.SESAL DAHULU PENDAPATAN,SESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA.JANGANLAH SAMPAI NASI MENJADI BUBUR.UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI DAN KELUARGA TERSAYANG.TIADA GUNANYA WANG RINGGIT DAN HARTA YANG MENGGUNUNG APABILA MUSIBAH INI TELAH MENYELUBUNGI HIDUP ANDA.


SEGALA KEINDAHAN,KENIKMATAN DAN APA SAJA YANG ANDA MILIKI TIDAK AKAN MEMBAWA ERTI APA -APA ATAUPUN HILANG DENGAN SEKELIP MATA.SEDARLAH WAHAI ANAK BANGSA KU.PERIHATINLAH KEPADA KEHIDUPAN YANG SERBA MENCABAR INI.KEPERIHATINAN KEPADA KESIHATAN DANKESELAMATAN ADALAH IBU ATAU TERAS KEPADA KEHIDUPAN YANG BERJAYA DAN SEMPURNA.


DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.DILIPUTI DENGAN TAUFIK DAN HIDAYAH.DILIMPAHI NIKMAT DAN HIKMAH IMAN DAN ISLAM SEPANJANG KEHIDUPAN. DENGAN IZIN LIMPAH KURNIA DAN RAHMAT ALLAH S,W,T.INSYAALLAH.





Semua persoalan anda sendiri mungkin ada jawapannya. Tetapi anda tidak ada jalan penyelesayan.Ataupun gagal untuk menyelesaikannya.Dari itu ARASY MISTERI berusha membantu anda.Ingatlah setiap masalah ada jalan menyelesaikannya.Ada waktu dan ketikanya keluarga,saudara mara, dan rakan terdekatpun tidak dapat membantu atau meringankan bebanan kita.Atau kita sendiri malu dan merahsiakan dari pengetahuan orang lain.Justeru itu jadikanlah ARASY MISTERI sebagai panduan,pedoman,mencurah permasalahan rumah tangga,permasalahan remaja,anak anak dan kekeluargaan kepada ARASY MISTERI.Inilah bidang kami,yang tuhan kurniakan.Kami cuba membantu dan berkongsi permasalahan anda.





haruman pengikat kasih sayang (Aura Kasih ), menaikkan seri wajah (Aura Seri ) & menghindari gangguan dari makhluk halus (Aura Sufi) yang telah di doakan dengan ayat-ayat al-quran & doa-doa terpilih.insaallah dengan izin allah serba sedikit permasalahan diatas dapat diperbaiki.




RAHSIA RUMAH TANGGA BAHAGIA:

Didalam masyarakat atau kehidupan orang dizaman dahulu,amat menitik beratkan persoalan berumah tangga dan kebahgiaannya.Orang berilmu dari Suku Kaum Bugis akan menerapkan atau mengajar anak anaknya sama ada lelaki atau perempuan keseluruhan ilmu pengetahuan berkaitan rumah tangga.Dari tujuan,matlamat,tanggung jawab,pantang larang dan ilmu Kebatinan berumah tangga itu sendiri.Tidak ada insan didunia ini tidak mengira bangsa dan agama yang mahukan rumah tangganya roboh,huru hara,tidak tenteram atau aman damai.Keseluruhan mahukan rumah tangga yang berkekalan aman dan bahgia hingga keakhir hayat.


More..




ALAM PENGASIH


ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH. PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS

Sebelum ini,telah diterangkan secara panjang lebar dan terpeinci bahawa Suku Kaum Bugis menjalani kehidupannya dengan penuh PERADAPAN.Ini adalah untuk menepati Matlamat atau Sasaran didalam hidupnya.Dimana ikhtiar atau usha dunia dan akhirat akan diselaraskan bersama.Bagitu juga dengan ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH, PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS.Setiap satu daripadanya mempunyai Matlamat dan caranya yang tersendiri.Masyarakat Melayu hari ini agak sensitive,tidak senang,gusar,takut,tidak percaya,atau membuat andayan yang nagetif terhadap ilmu ini.Malah ada yang mendakwa ilmu ini Syirik atau salah disisi agama.Bergantunglah kepada ilmu individu itu sendiri.Hanya ilmu pengetahuan yang menyeluruh atau meliputi sahaja dapat membuat keputusan tepat dan meyakinkan.