SELAMAT DATANG KE ARASY MISTERI, SEMOGA PERKONGSIAN ILMU INI DAPAT DI MANAFAATKAN BERSAMA, DI HARAP TIDAK ADA PENYALAH GUNAAN UNTUK KEGUNAAN KEARAH KEMUNGKARAN. INSYAALLAH. SEBARANG CADANGAN ATAU PANDANGAN ANDA BOLEH DIKONGSIKAN ARASY MISTERI 013-2554392 / 012-9715794 / ARASHMISTERI@GMAIL.COM TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI ARASY MISTERI

PENGALAMAN  1HB  MUHARAM  DIMAKAM                       


Pengalaman ini aku tempuhi 3 bulan dari tarikh kejayaan aku memperkuatkan semangat aku dimakam yang secara kebetulan jatuh pada malam 1hb Muharam.Aku masih ingat lagi waktu itu aku telahpun selesai menjalankan tugas membersihkan kawasan makam bila mana aku melihat seramai hampir 40 orang datang secara berkumpulan datang kemakam.35 dari padanya adalah terdiri dari kalangan anak anak muda belaka lelaki dan perempuan.Manakala yang selebihnya,4 orang dewasa dan 1 orang dalam lingkungan 50 tahun.Jadi aku mengambil kesempatan berkenalan dan berbual mesra dengan beberapa orang anak muda.Melalui meraka dapatlah aku ketahui ,yang meraka ini datang dari Pahang dengan bas untuk melakukan latihan PEMANTAPAN JATI DIRI  malam nanti.Meraka ini semua dari perguruan RAJA WALI 9.

Wahhh...aku amat terhuja.Pasti aku tidak akan melepaskan peluang ini.Dari itu aku bertanya meraka adakah orang luar dibenarkan bersama untuk menyaksikan latihan tersebut.Meraka suroh aku merujuk kepada gurunya.Dengan itu akupun menemui guru mereka dan menerangkan hasrat hati aku.Guru tersebut tidak keberatan malah mengalu alukan kedatangan aku.Aduhhh...gembiranya aku.Jadi malamnya akupun berjalan kaki kemakam.Aku tiba jam 11 malam.Agak lewat disebabkan aku terpaksa mencuri curi keluar rumah agar ibu aku tidak mengetahuinya.Sampai dimakam kemungkinan latihan sudah lama dimulakan.Aku melihat masing masing telah ditempatkan ditempat masing masing.Semuanya berjarak jarak diantara satu sama lain.Mungkin dalam lingkungan 30 ke 40 kaki.

Semuanya tengah khusuk berzikir.Bergema bunyinya.Semuanya memakai  lilit kepala dan pakayan seragam perguruan semua bewarna merah berjalur kuning.Bersemangat betul aku melihatnya.Semua pesilat yang menjalani latihan ini dipantau pula  oleh juru latih yang tidak henti berjalan berpusing memantau lepas satu satu pesilat.Juru latih yang terlihat kedatangan aku terus menyambut kedatangan aku dan dibawa bertemu guru.Guru tersebut pula amatlah gembira dengan kedatangan aku.Aku memberi salam,”Assalamualaikum”.Guru menjawap”Waalaikumsalam   sila duduk.Seorang saje ke..?”.Aku menjawap “Ya”.Kamipun bersalaman.”Lain kalau orang berdarah Panglima dan Hulubalang ni”.Kata guru.”Ha.panglima dan hulubalang apanya.”Kata aku pada guru.”Kah,kah,kah biasalah tu,harimau menyimpan kuku”.Kata guru lagi sambil menghisap rokoknya.Aku terdiam dibuatnya.”Kali pertama kita bertemu petang tadi.Aku sudah dapat membaca kamu.Malam ini kau telah membuktikan kepada aku yang engkau semamangnya berdarah penglima atau hulubalang,kah,kah,kah,kah”.Guru tertawa lagi.Aduhhhh...apa hal pulak orang tua ni.Cakap meraban tak tentu arah.Hati ku berkata.”Tak kenapa dan tidak menjadi kesalahan menyimpan rahsia.”Katanya lagi pada aku sambil tersenyum.Ditenongnya muka aku.Aku jadi serba salah dan tidak menentu dibuatnya.”Engkau tahu kenapa aku bercakap begini”...?.Aku jawab .”Entah”.”Sebab engkau berjalan kaki dari rumah kemari hanya seorang diri”.Kata guru lagi.

KAH,KAH,KAH,aku terbahak bahak ketawa.”La pasal itu ke,ingat apa tadi.Dah biasa.Lagipun rumahpun dekat”.Aku menjawap jujur.Dalam hati aku berkata.guru ni bagai nak menguji akan aku.Lalu aku berkata lagi.”Saya datang ni disebabkan semangat dan minat yang mendalam mengatasi segala galanya.”Dia tersenyum sinis.”Baguslah.aku suka anak muda macam kamu.Ada usha,ada semangat dan minat pada warisan bangsa”.Kata guru lagi.Tiba tiba aku tersentak mendengar suara jeritan yang bagitu nyaring kedengaran.Dek terlalu terperanjat atau tersentak kedua tangan aku bergerak bagaikan nak bersilat.Aduhhh malu aku dibuatnya.Guru terbahak bahak ketawa bagai nak pecah perut dibuatnya.Muka aku merah padam,Telinga aku terasa panas.”Maaflah,itu perkara biasa dalam latihan.Petanda kegagalan,Tak cukup mantap.Jangan risau juru latih ada memantau”.Guru memberi penjelasan.Aku mengangguk kepala tanda faham.
“Tok kalau tak menjadi kesalahan saya ingin bertanya.Apakah tujuan latihan dibuat disini.”Saya bertanya ingin tahu.”Pasal tu,latihan bertujuan memantapkan diri atau menguji tahap kekuatan mantel murid.Dalam latihan murid akan diuji dengan bermacam macam ujian yang menakutkan.Sekiranya murid telah mencapai tahap cukup mantap.Pasti dia akan dapat mengharungi segala ujian.”Kata guru.Tolongggggggggg.

Bergema jeritan yang memecah kesunyian malam.Kali ini aku tak lagi terperanjat.Malah aku merasakan suara orang berzikir sudah mulai perlahan.Tidak saperti mula mula aku sampai.”Sekejap lagi latihan ditamatkan.”Beritahu guru kepada aku dan aku anggokkan kepala.”Bukan senang nak menuntut ilmu.Kalau tak pecah ruyong mana nak dapat sagunya.Alang alang mandi biar basah.Genggam api biar jadi bara.Tok dulupun bukan senang nak menuntut ilmu.Keluarga orang susah.Kais pagi makan pagi.Kais petang makam petang.Budak sekarang beruntung amat sangat.Dapat guru macam Tok”.Guru bercakap bagaikan ada kekesalan.Aku terfikir nak dia ceritakan segala pengalaman waktu dia menuntut dahulu.Belumpun sempat aku nak bertanya Guru sudah meninggikan suaranya sedikit.”Semua berkumpul”.Sejurus kemudian semuanya telahpun berkumpul.Aku terasa segan pulak.”Tok,biar saya duduk dipenjuru sanalah.Nanti ganggu pulak.”Kata aku sambil bingkas bangun.Guru segra menangkap pergelangan tangan kanan ku.”Duduk sini.Sebelah Tok.”Aku seba salah dibuatnya.Mau tak mau aku terpaksa duduk.

“Assalamualaikum.Malam yang berkat ini Tok nak kenalkan kepada kamu semua dengan pewaris tunggal yang sah dari Keturunan Bugis.Semua tampil ambil berkat.”Tok berkata dengan penuh semangat. Aku tercengang dibuatnya.Bisik hati aku.”Apa pulak orang tua ni buat”..?.Sejurus kemudian seorang demi seorang bangun datang  duduk bersila dihadapan aku lalu bersalaman dengan aku dan mencium tangan aku.Aduhhhh..aku naik tak tentu arah dibuatnya.Muka aku merah padam dibuatnya.Terpaksa layan juga sehingga semuanya habis bersalaman dan mencium tangan aku.”Kepada yang lulus mala ini Tok ucapkan tahniah dan syabas.Dan yang tidak berjaya usah kecawa.Berusha lagi dengan lebih gigih.Insaallah kamu nanti akan berjaya juga.Kepada yang berjaya sila masuk kedalam dan duduk berbaris dipesara.

Kepada yang tidak berjaya juga sila masuk kedalam tetapi semua duduk berkeliling membentuk satu bulatan.”Tok memberikan penerangan.Maka semuanyapun bangun dan masuk kedalam.Tinggallah aku bersama Tok Guru.”Jom ikut Tok kedalam.”Aku dibawa masuk kedalam makam.Aku lihat yang berbaris duduk dipesara hanyalah 5 pesilat sahaja.Tok mempersilakan aku duduk disampingnya.Tok membuat tahlil arwah.Semua turut serta.Satelah selesai Tok membaca beberapa doa khusus.Selesai Tok mengarahkan satu persatu pesilat yang berjaya tadi menyelokkan tangan kedalam pesara.Aku jadi pelik,kenapa berbuat demikian...?.Aku lihat persilat pertama dan kedua telahpun berbuat demikian.Nampak macam hampa.Tapi aku tak faham kenapa.Sekarang giliran pesilat ketiga pula.Seorang pesilat wanita.

Dengan tenang dia memasukkan tangannya kedalam lubang pusara itu dan sejurus kemudian dia menggengam sebilah keris yang dibawa keluar dari lubang pesara.Wahh..aku macam tak percaya.Kemudian keris tersebut diserahkan kepada Tok.Sampai pula giliran pesilat yang keempat.Gagal juga.Dan terakhir pesilat yang kelima.Pun gagal juga.Tok aku lihat membungkus keris tadi dengan kain kuning,mulutnya kumat kamit tampa suara.Sejurus kemudian keris tersebut diserahkan kepada pesilat wanita tadi.Aku lihat wanita tersebut tersenyum bangga dan gembira.Aku amat terhuja.Tompang gembira sekali.Dalam pada itu Tok menepok bahu kanan ku.”Sekarang sampailah giliran kamu pula”.Tok berkata sambil memandang muka ku.Aku macam tak percaya dengan apa yang aku dengar.

Alamak,aku pulak yang disuroh..?.Biar betul orang tua ni.Gerutu hati aku.Memandangkan bahawa aku menjadi perhatian dan tumpuan tidak baik aku menolak.Akupun berdoa pada Allah didalam hati.”Aku lakukan kerana Allah.Aku terus berzikir Allah,Allah,Allah tampa berhenti lalu ku masukkan tangan kanan aku sehingga mencecah tanah pusara.Aku meraba raba.Tiba tiba aku terasa bagaikan tersentuh sesuatu.Halus seolah olah akar pokok tapi macam melekit.Ianya tidak bergerak.Aku genggam dan aku angkat sedikit.Aku rasa tak panjang.Lalu aku terus mengeluarkannya dari lubang pusara.Apa bila terkeluar saje maka semerbak bau yang amat wangi keluar dan memenuhi seluruh ruang makam.Aku lihat Seurat akar pokok yang basah seakan direndam didalam minyak wangi sepanjang 2 jengkal.

Aku serahkan kepada Tok.Semuanya berpusa pusa rapat untuk melihat dengan lebih dekat lagi.Tok ku lihat meletakkannya diatas kain kuning sambil merenong tajam kepada akar tersebut.Lama direnongnya.Dan akhirnya Tok memejamkan matanya sambil jari telunjuknya mencecah sedikit akar tersebut.Semuanya senyap sunyi.Tidak berani bercakap ataupun berbisik.Hampir 10 minit  barulah Tok membuka matanya.Dia tersenyum pada aku.”Inilah bahgian kamu seorang.Tok sendiripun tidak boleh mengambil atau memintanya pada kamu walaupun sedikit.Kamu simpanlah didalam botol yang bertutup rapat.Akar ini akan mengeluarkan minyak senentiasa.Terutama pada bulan mengambang.Inilah rezeki kamu.Simpan baik baik.”Aku amat bersukur pada Allah S.W.T. diatas segala anugerahnya.

Kesimpulan:
1.Berusha dengan bersunguh sunguh.
2.Lakukan segala perbuatan atau pekerjaan kerana Allah S.W.T.
3.Segala jenis barangan Mistik itu (akar berminyak)  hikmah atau kuasanya Allah jadikan untuk kegunaan manusia.
4.Jangan mudah lupa diri apabila disanjung atau dipuji.
5.Senentiasa bersukur diatas segala yang dianugerah Allah kepada kita.


Penawar Mata,Penaik Seri Wajah Lelaki & Perempuan

 Toner Mata Nur Theraphy


Klik untuk maklumat lanjut

Toner mata nur theraphy merupakan toner mata yang didatangkan dalam bentuk titis yang dibuat dari Air zam-zam, air mawar, herba terpilih , 30 juzuk Al-Quran dan doa pilihan

KEGUNAAN

  • Meningkatkan kadar kelembapan mata
  • Pencuci mata
  • Menyingkir kekotoran (habuk dan bahan asing)
  • Menigkatkan kesegaran mata / Mata lesu / Keletihan mata
  • Mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata
  • Mengatasi mata merah dan meradang.
  • Menggurangkan bengkak mata
  • Merawat jangkitan mata
  • Mencantikkan mata
  • Memperbaiki keadaan penglihatan


Klik untuk maklumat lanjut


SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN MENIMPA.SESAL DAHULU PENDAPATAN,SESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA.JANGANLAH SAMPAI NASI MENJADI BUBUR.UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI DAN KELUARGA TERSAYANG.TIADA GUNANYA WANG RINGGIT DAN HARTA YANG MENGGUNUNG APABILA MUSIBAH INI TELAH MENYELUBUNGI HIDUP ANDA.


SEGALA KEINDAHAN,KENIKMATAN DAN APA SAJA YANG ANDA MILIKI TIDAK AKAN MEMBAWA ERTI APA -APA ATAUPUN HILANG DENGAN SEKELIP MATA.SEDARLAH WAHAI ANAK BANGSA KU.PERIHATINLAH KEPADA KEHIDUPAN YANG SERBA MENCABAR INI.KEPERIHATINAN KEPADA KESIHATAN DANKESELAMATAN ADALAH IBU ATAU TERAS KEPADA KEHIDUPAN YANG BERJAYA DAN SEMPURNA.


DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.DILIPUTI DENGAN TAUFIK DAN HIDAYAH.DILIMPAHI NIKMAT DAN HIKMAH IMAN DAN ISLAM SEPANJANG KEHIDUPAN. DENGAN IZIN LIMPAH KURNIA DAN RAHMAT ALLAH S,W,T.INSYAALLAH.





Semua persoalan anda sendiri mungkin ada jawapannya. Tetapi anda tidak ada jalan penyelesayan.Ataupun gagal untuk menyelesaikannya.Dari itu ARASY MISTERI berusha membantu anda.Ingatlah setiap masalah ada jalan menyelesaikannya.Ada waktu dan ketikanya keluarga,saudara mara, dan rakan terdekatpun tidak dapat membantu atau meringankan bebanan kita.Atau kita sendiri malu dan merahsiakan dari pengetahuan orang lain.Justeru itu jadikanlah ARASY MISTERI sebagai panduan,pedoman,mencurah permasalahan rumah tangga,permasalahan remaja,anak anak dan kekeluargaan kepada ARASY MISTERI.Inilah bidang kami,yang tuhan kurniakan.Kami cuba membantu dan berkongsi permasalahan anda.





haruman pengikat kasih sayang (Aura Kasih ), menaikkan seri wajah (Aura Seri ) & menghindari gangguan dari makhluk halus (Aura Sufi) yang telah di doakan dengan ayat-ayat al-quran & doa-doa terpilih.insaallah dengan izin allah serba sedikit permasalahan diatas dapat diperbaiki.




RAHSIA RUMAH TANGGA BAHAGIA:

Didalam masyarakat atau kehidupan orang dizaman dahulu,amat menitik beratkan persoalan berumah tangga dan kebahgiaannya.Orang berilmu dari Suku Kaum Bugis akan menerapkan atau mengajar anak anaknya sama ada lelaki atau perempuan keseluruhan ilmu pengetahuan berkaitan rumah tangga.Dari tujuan,matlamat,tanggung jawab,pantang larang dan ilmu Kebatinan berumah tangga itu sendiri.Tidak ada insan didunia ini tidak mengira bangsa dan agama yang mahukan rumah tangganya roboh,huru hara,tidak tenteram atau aman damai.Keseluruhan mahukan rumah tangga yang berkekalan aman dan bahgia hingga keakhir hayat.


More..




ALAM PENGASIH


ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH. PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS

Sebelum ini,telah diterangkan secara panjang lebar dan terpeinci bahawa Suku Kaum Bugis menjalani kehidupannya dengan penuh PERADAPAN.Ini adalah untuk menepati Matlamat atau Sasaran didalam hidupnya.Dimana ikhtiar atau usha dunia dan akhirat akan diselaraskan bersama.Bagitu juga dengan ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH, PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS.Setiap satu daripadanya mempunyai Matlamat dan caranya yang tersendiri.Masyarakat Melayu hari ini agak sensitive,tidak senang,gusar,takut,tidak percaya,atau membuat andayan yang nagetif terhadap ilmu ini.Malah ada yang mendakwa ilmu ini Syirik atau salah disisi agama.Bergantunglah kepada ilmu individu itu sendiri.Hanya ilmu pengetahuan yang menyeluruh atau meliputi sahaja dapat membuat keputusan tepat dan meyakinkan.