SELAMAT DATANG KE ARASY MISTERI, SEMOGA PERKONGSIAN ILMU INI DAPAT DI MANAFAATKAN BERSAMA, DI HARAP TIDAK ADA PENYALAH GUNAAN UNTUK KEGUNAAN KEARAH KEMUNGKARAN. INSYAALLAH. SEBARANG CADANGAN ATAU PANDANGAN ANDA BOLEH DIKONGSIKAN ARASY MISTERI 013-2554392 / 012-9715794 / ARASHMISTERI@GMAIL.COM TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI ARASY MISTERI

 MISTERI  HARIMAU  JADIAN  JUGRA


Diceritakan oleh orang orang tua dizaman dahulu bahawa harimau jadian ini dipanggil  atau digelar TOK TENGKIS.Asal usulnya dikatakan dari bangsa jin Islam.Wujud dirinya sebagai seakor harimau sebesar lembu jantan dan capik sebelah kakinya.Berkebolihan bergerak sepantas kilat.Tidak pernah mencedra atau menggangu binatang ternakan dan manusia.Dikatakan berada dimana mana bukit dan gunung dengan syarat tiada pembangunan yang terlampau ketara dikawasan tersebut .Amat menggemari memakan buah durian.Yuniknya Tok Tengkis ini memakan buah durian adalah dengan mengopik kulitnya,memakan isinya,biji buah durian tersebut disusun semula pada kulit durian dan di cantum semula kulitnya sebagai mana asal.Waktu ia mencari buah durian adalah pada watu malam.Kebiasaannya jam 12.00 malam keatas.

Kerana itu pada musim buah durian,orang tua tua kampong tidak akan mengutip buah durian yang gugur  pada pukul 12.00 malam keatas.Dikuwatiri terserempak dengannya.Juga diceritakan oleh orang orang tua bahawa terdapatnya segelintir individu yang berkawan baik dengan Tok Tengkis.Aku sendiri pernah melihat Tok Tengkis dari jarak dekat.Waktu itu aku masih ingat lagi malam bulan  penuh,15 hari bulan melayu.Cahaya bulan terang benderang.Aku terjaga  dari tidur disebabkan terdengar bunyi pergerakan diluar bilik ku.Lantas akupun duduk dan menajamkan pendengaran ku.Aku dengar bunyi pergerakan bergerak macam lembu berjalan.Kemudian tercium bau hamis dan bunyi air telaga berkocak.Disini aku sudahpun mengenal pasti apakah benda tersebut.

 Ini adalah kerana ibu aku pernah bercerita kejadian nenek aku melihat Tok Tengkis turun dari bukit pergi ketelaga rumah kami dan minum air disitu.Namun aku tidak pernah melihatnya sendiri.Malam itu rupanya giliran aku pula menyaksikan  perkara sama.Kebetulan bilik aku bertentangan dengan telaga tersebut yang jaraknya Cuma 50m sahaja. Aku macam tak percaya dengan apa yang aku lihat.Tetapi itulah kenyataan yang aku saksikan didepan mata.Aku rasa amat bertuah sekali kerana Allah S.W.T. memberikan aku peluang melihat salah satu mahlok ciptaannya dialam ghaib dari bilik tidur ku.Sekiranya aku berada diluar rumah atau dihutan terserempak dengannya entahlah.Mungkin tak cukup tanah untuk aku berlari agaknya.

Ataupun langsung tak berlari.Menjadi patung Cendana.Kaku tidak bergerak.Itulah kali pertama aku melihatnya didalam hidup ku.Kali kedua aku melihatnya pada jarak hampir 300m.Kali ini bukannya aku seorang tetapi  bersama dengan 6 lagi rakan ku.Aku masih ingat lagi,sewaktu itu cuti sekolah penggal pertama sewaktu aku bersekolah di Sek,Men,Vokasional Kelang.Aku punya seorang rakan yang mendakwe dirinya memiliki kemahiran turun menurun MENYERU TOK TENGKIS agar menampakkan dirinya kealam nyata.Dia mewarisi kepakaran ini dari bapanya.Rakan aku ini bernama Mazlan B Hj:Sulaiman tinggal diPendamaran Kelang.Mazlan pernah bercerita pada rakan rakan lain yang keturunannya memiliki kepakaran tersebut dan ianya menjadi bahan ketawa dikalangan rakan rakan.

Aku pula agak simpati dengan nasibnya yang senentiasa menjadi bahan ketawa.Aku tahu dan faham bahawa Mazlan sangat jujur orangnya.Disebabkan kejujuran dan sifat tidak pandai menyimpan rahsia lah dia menjadi bahan senda gurau dan bahan ketawa.Sehingga rakan rakan memanggil Mazlan dengan panggilan nama Mazlan Harimau.Aku pula tak berani nak menyokong cerita Mazlan waktu itu sebab takut menerima nasib serupa dengannya.Mazlan agak kesal dengan apa yang berlaku sehingga mula menjauhkan dirinya dari semua rakan rakan kami.Suatu hari aku bertemu dengan Mazlan dan berbual bual kosong.Sungguhpun demikian Mazlan tetap merasa kesal dan tidak berpuas hati dengan rakan rakan yang mempersenda dan mentertawakan dirinya.

Aku pula menasihati dirinya agar jangan ambil hati sangat dengan apa yang terjadi.Kata Mazlan.”Aku nak sangat buktikan kepada semua yang gelakkan aku.Bahawa aku bukan pembohong.Masalahnya rumah aku diPendamaran mana ada bukit.Kalau belakang rumah aku ada bukit,malam ini juga aku buktikan.Aku ajak dia orang semua melihat sendiri.Biar dia orang terkencing dalam seluar.Padan muka.”Aku pula mendapat akal lalu mencadangkan membantunya.”Apa kata aku cadangkan cuti sekolah ini aku ajak dia orang semua ikut aku balik kampong dan bermalam dirumah aku.Kebetulan belakang rumah aku adalah bukit Jugra.Tetapi kita berdua rahsiakan kedatangan kau dan rahsiakan apa kita nak buat malamnya.”Mazlan amat gembira dan bersetuju sebab tinggal beberapa hari sahaja lagi cuti sekolah akan tiba.Dengan itu akupun mempelawa rakan rakan kerumah ku dengan alasan ketempat sejarah.

Pucuk dicita ulam mendatang.Orang mengantuk disorongkan bantal.Semua setuju dan amat terhuja.Rancangan diatur menjadi tampa sebarang masalah dan syak wasangke.Sampai masanya maka rancangan aku dan Mazlanpun berjalan.Pada malamnya lepas makan malam kami semua duduk berkompol berbual bual diserambi  rumah aku.Rosli,Kamal,Ali,Bidin,Mamat,Mazlan dan aku berbual bual kosong.Rosli berkata.”Malam ni takkanlah kita berborak saje sampai pagi.”Kamal pula mencelah.”Habis kita nak buat apa pula malam malam buta ni.”Ali dengan sepontan menjawap.”Bukan ke kita ada Pawang Harimau Jadian.Jadi bolehlah kita suroh dia panggil harimaunya kemari.Kah,kah,kah”Ali katawa.Disambut pula dengan derayan tawa Mamat,Bidin,Kamal dan Rosli.

Kamal pula bersuara.”Buat apa nak panggil Harimau Jadian siMazlan ni?”Bidin mencelah.”Aiii...tak faham faham.Kita semua kiralah bulunya ada berapa.Kah,kah,kah.Aku yang sejak tadi mendiamkan diri menjeling kearah Mazlan.Mazlan pura pura tergelak sama.Mamat bersuara.”Mazlan Harimau Jadian kau tu ada bulu ke tidak.entah entah gigipun tak ada Kah,kah,kah.Mamat dan yang lain sambong tergelak.Aku lihat muka Mazlan dah semacam.Telinganya dah nak berasap.Jadi akupun menukar topic perbualan.Besok kita ketempat tempat bersejarah didalam kampong ni.Malam ni jap lagi kita keluar berjalan kaki bersiar siar disekeliling kampong.Semua bersetuju.Jadi jam 10.00malam akupun membawa semua berjalaaan kaki kearah simpang Makam.
Sampai disimpang tersebut Mazlanpun berterus terang menyatakan hasratnya untuk menyeru disimpang tersebut.Sekali lagi dia dipersenda dan digelakkan.Mazlan bertanya kepada semua terkecuali aku.”Engkau orang nak bertemu berapa ekor?..”Bidin pantas menjawa.”Tak payah banyak 25 ekor dah le. Kah,kah,kah.Semuanya tergelak bagai nak pecah perut,hanya aku dan Mazlan sahaja yang mendiamkan diri.Dalam hati aku berkata,”Cabul sungguh mulut budak budak ni.”Aku lihat Mazlan telahpun bertafakur.Berdiri tegak dan memeluk tubuh.Mulutnya berkumat kamit membaca sesuatu.Hampir 10 minit dia berkeadaan sedemikian.Sementara yang lain aku lihat sudah tidak ketawa lagi.Tetapi melakukan berbagai bagai aksi melucukan.Bidin merangkak macam harimau.Ali meniru aksi Mazlan bersama Rosli dan Mamat.Kamal pula melakukan aksi orang ketakutan.Bagaikan pertunjukan pentas pantomen.Berlakun tampa suara.

Aku sendiripun hampir ketawa melihatkan gelagat masing masing.Tiba tiba Mazlan bersuara.”Alhamdulillah,dah sampai.Dia diatas sana”.Sambil menubing jari kearah atas bukit.Aku terus melihat kearah yang ditunjukkan Mazlan.Dua bebola bewarna merah sedang bergerak turun.Keadaan bebola tersebut tidak setabil macam lampu suloh.Tetapi seolah olah turun naik sedikit.Mazlan aku lihat tersenyum sendiri.Aku mereling rakan rakan yang beraksi tadi.Semuanya sekompol,berdiri setempat sambil semuanya melihat kearah bebola merah tersebut.Keadaan jadi sunyi sepi.Bebola merah 2 biji sudah separuh perjalanan.Tiba tiba kami semua terdengar bunyi benda jatuh disebelah kiri,ada rumpun buluh.Kami segra melihat kearah rumpun buluh tersebut.Hemm...dah tercegat Tok Tengkis disitu.

Apa lagi...Rosli,Kamal,Ali,Bidin dan Mamatpun masing masing berebut memelok aku.Semuanya menggeletar.Aku yang tidak takut dan tidak menggeletarpun jadi begegar macam orang ketakutan bila diperlakukan sedemikian.Aku hampir susah bernafas dan hampir lemas.Mazlan bersuara.”Hooi,itu baru satu.Tengok atas sana tu,lagi banyak.Mintak 25.25 lah yang datang.”Aku,Rosli,Ali,kamal,Bidin dan Mamat segra melihat kearah bukit.Ya Allah.berserabut dan berterabo disana sini bebola bewarna merah.Terbeliak mata aku melihatnya.Mazlan bersuara lagi.”Mari sini dekat aku ni.Kata nak jumpa 25 ekor.Sekarang bilang cukup atau tidak.Lepas tu engkau orang kiralah bulunya ye.”Aku sendiri mula kecut hati perut mendengar Mazlan bercakap sedemikan.Aku lihat rakan rakan lain semua dah tak boleh nak bercakap.Muka masing masing pucat lesi.

Rasa rasa aku,kalau dibiarkan lama sikitpun akupun tak tahan nak mengawal keadaan diri aku sendiri.Lalu aku bersuara.”Lan cukuplah tu,aku rasa  semua dah percaya.Jom kita balik.”Mazlan sepontan menjawap.”Aii...dah cukup,  belum sampai lagi.Macam mana nak bilang bulunya.”Bunyinya macam menyindir je.Aku berkata lagi pada Mazlan.”Udah le.Nanti ada yang pengsan disini.Payah kita dibuatnya nanti.”Wal hal aku sendiripun dah tak mampu lagi berdepan dengan keadaan tersebut.Akhirnya Mazlan akur pada permintaan aku.Mazlan kembali keposisi asalnya.Berdiri tegak.Berpelok tubuh dan membaca sesuatu.Akhirnya semua beransur ansur kembali naik kebukit dan hilang.Tetapi yang dipokok buluh tu tetap tidak bergerak kemana mana.Mazlan bersuara kembali.”Jom kita balik.Udah selesai.”

Aku dan Mazlanpun berjalan sama.Yang lain ikut dibelakang kami.Agaknya tak sampai 10 langkah Rosli,Kamal,Ali,Bidin dan Mamat tiba tiba berlari lari anak dan mendapatkan kami berdua.Rosli bersuara.”Engkau dua orang jalan dibelakang.Biar kami jalan didepan.Bende tu ikut kita balik.”Aku segra melihat kebelakang.Benar bagai dikata Rosli.Tok Tengkis tu berjalan ikut kami pulang.Aku mula risau.Dalam hati aku berkata kata.”Apa hal pulak ni”.Mazlan langsung tidak menolih kebelakang.Dia bersahaja....lalu berkata.”Dia marah sangat tu dengan orang yang cakap besar.Tunggu masa aje nak makan engkau orang.”Apa lagi...rakan rakan terlibatpun segra minta maaf dan minta diselamatkan.Dah macam orang mintak nyawa dibuatnya.Aku pula terpaksa buat buat biasa saje.Pada hal aku sendiripun tak tenteram dibuatnya.

Sesampainya dirumah aku Rosli,Bidin dan Ali  meminta Mamat tolong bukakan pintu belakang rumah aku.Ketiganya berkelakuan agak pelik.Aku dan Mazlan jadi curiga sedikit.Apa hall ah budak budak ni.SiMamat pula macam menyorokkan sesuatu.Bila ditanya kenapa Rosli,Bidin dan Ali masuk pintu belakang ?.Dia macam menggelabah menjawap.Katanya masing masing sakit perut nak ketandas.Sedangkan tandas dalam rumah.Masuk ajelah ikut pintu depan.Aku dan Mazlan pula lihat Kamal tersengih sengih macam kerang busuk.Lalu Mazlan berbisik kepada aku.”Rasanya ada benda dia orang pakat atau sorokkan pada kita.”Aku mengangguk tanda setuju.Lalu Mazlan berkata.”Mengikut cerita bapak aku.Tok Tengkis kalau marah dan berdendam dengan seseorang.Sampai lubang cacingpun dia tak akan lepaskan orang tu.
Kamal berubah air mukanya,Dia mula tak senang duduk.Mazlan mula menyakat Kamal.”Kamal,bapa aku cerita lagi Tok Tengkis ni dia akan menanti mangsanya tidur lena barulah dia akan mencolik mangsanya tampa simangsanya sedar apa apapun.Walau simangsa didalam peti besi sekalipun.Inikan pulak Macam rumah ini.Dia bawa keatas bukit dan makan mangsanya disana.Kita kalau dimakannya seinci tulangpun tak tinggal Kamal.”Aku lihat beberapa kali Kamal menegok air liurnya sendiri.”Lebih baik kau terus terang cakap hal sebenar.Kenapa Rosli,Bidin dan Ali masuk pintu belakang.Kalau tidak habislah kau Kamal.”Dek terlampau risau dan takut Kamal terus becakap dengan keadaan tergagap gagap.”Di di di dia orang.Teee kencing.Da dalam seluar.”

Aku dan Mazlan terus ketawa terbahak bahak.Mamat yang baru duduk bersama kamipun ikut ketawa sampai ditegur ibu aku hanya dengan berdehem beberapa kali.Masing masing tutup mulut dengan tangan.Namun kegelian sukar dibendung.Kami tertawa juga akhirnya.Namun nadanya agak perlahan.Antara dengar dengan tidak.Bila Rosli,Bidin dan Ali datang dan duduk bersama kami.Mazlan terus bersuara.”Hai...ada orang sakit perut.Tapi terkencing pulak dalam seluar.”Kami semua tergelak.Inilah pengalaman paling manis sewaktu dibangku sekolah yang tak mungkin dapat aku lupakan.Juga salah satu pengalaman Misteri aku bersama rakan rakan aku.

Kesimpulan:
1.Jangan memandang rendah kebolehan orang lain.
2.Janganlah bersahabat atau berdamping dengan syaitan,iblis dan jin.
3.Ukurlah baju dibadan sendiri.Ikutlah kemampuan diri sendiri.



Anda juga mungkin meminati untuk membaca cerita-cerita misteri yang lain sila Klik Disini

Hak cipta penulisan adalah hak arash misteri.Sebarang cetakan, olahan semula, terbitan majalah, terbitan sebarang media dan copy paste hendaklah mendapat keizinan arash misteri.

Penawar Mata,Penaik Seri Wajah Lelaki & Perempuan

 Toner Mata Nur Theraphy


Klik untuk maklumat lanjut

Toner mata nur theraphy merupakan toner mata yang didatangkan dalam bentuk titis yang dibuat dari Air zam-zam, air mawar, herba terpilih , 30 juzuk Al-Quran dan doa pilihan

KEGUNAAN

  • Meningkatkan kadar kelembapan mata
  • Pencuci mata
  • Menyingkir kekotoran (habuk dan bahan asing)
  • Menigkatkan kesegaran mata / Mata lesu / Keletihan mata
  • Mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata
  • Mengatasi mata merah dan meradang.
  • Menggurangkan bengkak mata
  • Merawat jangkitan mata
  • Mencantikkan mata
  • Memperbaiki keadaan penglihatan


Klik untuk maklumat lanjut


SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN MENIMPA.SESAL DAHULU PENDAPATAN,SESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA.JANGANLAH SAMPAI NASI MENJADI BUBUR.UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI DAN KELUARGA TERSAYANG.TIADA GUNANYA WANG RINGGIT DAN HARTA YANG MENGGUNUNG APABILA MUSIBAH INI TELAH MENYELUBUNGI HIDUP ANDA.


SEGALA KEINDAHAN,KENIKMATAN DAN APA SAJA YANG ANDA MILIKI TIDAK AKAN MEMBAWA ERTI APA -APA ATAUPUN HILANG DENGAN SEKELIP MATA.SEDARLAH WAHAI ANAK BANGSA KU.PERIHATINLAH KEPADA KEHIDUPAN YANG SERBA MENCABAR INI.KEPERIHATINAN KEPADA KESIHATAN DANKESELAMATAN ADALAH IBU ATAU TERAS KEPADA KEHIDUPAN YANG BERJAYA DAN SEMPURNA.


DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.DILIPUTI DENGAN TAUFIK DAN HIDAYAH.DILIMPAHI NIKMAT DAN HIKMAH IMAN DAN ISLAM SEPANJANG KEHIDUPAN. DENGAN IZIN LIMPAH KURNIA DAN RAHMAT ALLAH S,W,T.INSYAALLAH.





Semua persoalan anda sendiri mungkin ada jawapannya. Tetapi anda tidak ada jalan penyelesayan.Ataupun gagal untuk menyelesaikannya.Dari itu ARASY MISTERI berusha membantu anda.Ingatlah setiap masalah ada jalan menyelesaikannya.Ada waktu dan ketikanya keluarga,saudara mara, dan rakan terdekatpun tidak dapat membantu atau meringankan bebanan kita.Atau kita sendiri malu dan merahsiakan dari pengetahuan orang lain.Justeru itu jadikanlah ARASY MISTERI sebagai panduan,pedoman,mencurah permasalahan rumah tangga,permasalahan remaja,anak anak dan kekeluargaan kepada ARASY MISTERI.Inilah bidang kami,yang tuhan kurniakan.Kami cuba membantu dan berkongsi permasalahan anda.





haruman pengikat kasih sayang (Aura Kasih ), menaikkan seri wajah (Aura Seri ) & menghindari gangguan dari makhluk halus (Aura Sufi) yang telah di doakan dengan ayat-ayat al-quran & doa-doa terpilih.insaallah dengan izin allah serba sedikit permasalahan diatas dapat diperbaiki.




RAHSIA RUMAH TANGGA BAHAGIA:

Didalam masyarakat atau kehidupan orang dizaman dahulu,amat menitik beratkan persoalan berumah tangga dan kebahgiaannya.Orang berilmu dari Suku Kaum Bugis akan menerapkan atau mengajar anak anaknya sama ada lelaki atau perempuan keseluruhan ilmu pengetahuan berkaitan rumah tangga.Dari tujuan,matlamat,tanggung jawab,pantang larang dan ilmu Kebatinan berumah tangga itu sendiri.Tidak ada insan didunia ini tidak mengira bangsa dan agama yang mahukan rumah tangganya roboh,huru hara,tidak tenteram atau aman damai.Keseluruhan mahukan rumah tangga yang berkekalan aman dan bahgia hingga keakhir hayat.


More..




ALAM PENGASIH


ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH. PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS

Sebelum ini,telah diterangkan secara panjang lebar dan terpeinci bahawa Suku Kaum Bugis menjalani kehidupannya dengan penuh PERADAPAN.Ini adalah untuk menepati Matlamat atau Sasaran didalam hidupnya.Dimana ikhtiar atau usha dunia dan akhirat akan diselaraskan bersama.Bagitu juga dengan ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH, PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS.Setiap satu daripadanya mempunyai Matlamat dan caranya yang tersendiri.Masyarakat Melayu hari ini agak sensitive,tidak senang,gusar,takut,tidak percaya,atau membuat andayan yang nagetif terhadap ilmu ini.Malah ada yang mendakwa ilmu ini Syirik atau salah disisi agama.Bergantunglah kepada ilmu individu itu sendiri.Hanya ilmu pengetahuan yang menyeluruh atau meliputi sahaja dapat membuat keputusan tepat dan meyakinkan.