SELAMAT DATANG KE ARASY MISTERI, SEMOGA PERKONGSIAN ILMU INI DAPAT DI MANAFAATKAN BERSAMA, DI HARAP TIDAK ADA PENYALAH GUNAAN UNTUK KEGUNAAN KEARAH KEMUNGKARAN. INSYAALLAH. SEBARANG CADANGAN ATAU PANDANGAN ANDA BOLEH DIKONGSIKAN ARASY MISTERI 013-2554392 / 012-9715794 / ARASHMISTERI@GMAIL.COM TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI ARASY MISTERI

MISTERI  KERAMAT  RUBIAH  JUGRA


Mengikut cerita dari orang orang tua dibeberapa daerah diJugra Keramat Rubiah mendapat namanya dari kejadian pengkebumian seorang gadis sunti berdarah bugis berasal dari Salawesi Selatan akibat sakit perut.Beliau dikatakan melarikan dirinya keJugra kerana tidak mahu dikahwinkan dengan anak raja dari Pasai ditanah Seberang.(Indonesia). Makamnya terletak dikaki bukit Jugra.(sebelum sampai kepersimpangan jalan keMakam Al Marhum Sultan Abdul Samad .Sekiranya anda dari pekan Kg:Permatang Pasir.)Sewaktu hidupnya beliau kuat beramal ibadat.Disetiap perbuatan atau pekerjaannya beliau akan memulakannya dengan BISMILLAH....ROHIM serta SELAWAT KEATAS NABI MUHAMMAD S.A.W.Hati dan bibirnya tidak lengkang dari ZIKIRULLAH.Dipercayai Makam beliau telah wujud sebelum pemerintahan Al Marhum Sultan Abdul Samad lagi.Dipercayai wujud pada kurun ke16 .Dimasa lalu Makam ini juga menjadi tumpuan ramai pengunjung dari dalam dan luar Jugra.Disebabkan ramai yang datang seolah olah berlangsungnya satu keramayan atau pesta.Hari ini ianya terbiar tampa sebarang pembilaan atau mercu tanda.Dan lebih menyedihkan tanah atau kawasan tersebut telahpun dimiliki oleh bukan bumiputra.

Disini ingin aku kongsikan bersama anda semua  pengalaman MISTERI yang aku tempuhi sendiri sewaktu aku berusia 19 tahun diMakam tersebut yang secara kebetulan berada tidak jauh dari belakang rumah aku.
Pada suatu pagi sekitar jam 10.00 pagi aku dan ibu ku didatangi oleh seorang perempuan sekitau usia 50han berketurunan mamak Muslim dari Kelang.Namanya Maimun.Ibu ku mempelawanya masuk kerumah.berkenalan dan berbual mesra.Melalui perbualannya dengan ibu aku dapatlah aku ketahui tujuan dia datang kerumah aku.Katanya dia mengidap satu penyakit ganjil atau misteri.Bila mana tubuh badannya lemah tidak bermaya.Bila sakitnya datang apa kerjapun tidak dapat dilakukannya.       .Hanya solat sebentar.Lepas itu dia  terbaring sepanjang hari.Sudah kehospital namun Dokter mengesahkan kesihatannya baik.Juga sudah berubat kampong namun tidak ada perubahan.Siang dan malam dia berdoa agar Allah tunjukkan jalan penyembuhan.Satu malam dia didatangi seorang perempuan cantik bernama Rubiah dari Jugra.

Rubiah merawatnya 3 malam berturut turut didalam mimpi.Rubiah berpesan bila semboh datanglah keJugra dan sedekahkan Surah Yassin dan kalau sudi tukarkan kain balutan nisannya dengan kain bewarna hijau, itu sahaja.Dalam mimpi Rubiah ada menunjukkan gambaran rumah ini.Kerana itu Maimun dengan mudah mencari rumah kami.Maimun meminta izin dari ibu aku untuk keMakam Rubiah.Memandangkan semak samun,ibu suroh aku membantu Maimun keMakam tersebut.Aku tebas semak samun,membuat lorong hingga sampai keMakam tersebut.Aku juga membersihkan Makam tersebut sebersih bersihnya.Kemudian aku hidupkan ungun api berhampiran Makam untuk menghalau nyamok yang begitu banyak dan membakar sampah sarap dan daun kering.Aku juga menyediakan tempat duduk  pada Maimun dengan menggunakan pelepah pelepah daun pokok tukas.Maimunpun membaca surah Yassin.Selesai membaca Yassin Maimun mengeluarkan kain bewarna hijau lalu dibalut pada kedua dua batu nisan dan diiekatnya dengan kain hijau juga.Sebelum pulang Maimun berpesan agar aku  dapat meluangkan masa membersihkan makam tersebut bila ada kelapangan dan memberi wang sebanyak RM50.Maimun juga meminta aku menghantarnya kepekan Kg:Permatang Pasir untuk menunggu teksi kepekan Banting.Dari pekan Banting pula Maimun akan menaiki bas atau teksi keKelang.Satelah Maimun selamat menaiki teksi akupun pulang kerumah aku.

Disebabkan amanahnya aku akan datang dan membersihkan Makam Rubiah pada setiap pagi Jumaat disetiap minggu.Perkara ini berjalan berbulan bulan sehingga pada satu tahap aku rasa bagaikan satu kemestian.Tidak boleh tidak aku mesti keMakam tersebut untuk membersihkannya.Pada satu malam Jumaat lepas Isyak aku duduk sendirian didalam kamar ku.Entah mengapa tiba tiba aku merasa seram sejuk.Seluruh bulu roma ku berdiri dan aku terhidu bau yang amat harum.Aku membaca beberapa ayat suci sambil memerhatikan disetiap sudut kamar ku.Tidak kelihatan apa apa yang mencurigakan atau menyeramkan.Namun demikian aku dapat merasakan seolah olah ada seseorang disamping aku.Aku tidak langsung merasa takut.
Aku berzikir didalam hati AllahAllahAllah entah berapa banyak dan berapa lama.Akhirnya bau harum tersebut hilang dengan sendirinya.Akupun tidak lagi memperdulikan hal tersebut lalu tidur.Pekara atau kejadian tersebut berlaku setiap malam sehingga aku naik lali.Ada ketikanya sesekali siangpun bagitu.Pada satu hari aku telah pergi kerumah guru ku diPasir Panjang Sg:Sekawang Pord Dikson Negeri Sembilan.Sungguh aku tidak menduga guru ku bertindak diluar kebiasaannya.Selalunya aku disambut dengan gembira.Dah hampir 3 bulan aku tidak menjenguknya.Tetapi kali ini tidak.Aku tidak dibenarkan masuk kerumahnya.”Wah,dah pandai engkau bawa perempuan kerumah Tok.Selalu datang seorang diri.Tapi sekarang dah berdua.Kau duduklah diluar rumah.”Itulah mukaddimahnya kepada aku sewaktu aku sampai kerumahnya.

Aku masih ingat lagi pada waktu itu aku amat sedih dan kebingungan.Puas aku mencari dimanakah letaknya salah dan silap aku.Aku sendiri tidak tahu.Dan aku jadi bingung bila mana dikatakan aku datang berdua.Dengan perempuan pulak tu.Aduhhhhh.Tak tahu nak cakap apa,dan nak buat apa.Sedih sudahlah pasti.Maklumlah guru yang marah.Aku terfikir ada mungkin guru mungkin tengah menghadapi masalah besar agaknya.Jadi kedatangan ku tidak bersesuayan dengan masa.Kerana itu aku bercadang untuk pulang semula kerumah ku.Aku rasa inilah yang terbaik.Hati dan perasaan guru aku utamakan.Akupun menggalas beg pakayan aku untuk melangkah pulang.Tak  sempat aku melangkah guru aku berkata.”Tok lakukan untuk ingatan dan pelajaran buat kau.Sekarang masuklah.”Barulah aku dibenarkan masuk kerumahnya.

Legalah sikit Salepas minum kopi panas dan makan goring pisang panas gurupun menerangkan kedudukan sebenar.”Perbuatan kau selalu membersihkan Makam dibelakang rumah kamu dengan jujur dan ikhlas itu menjadikan keramat tersebut ingin mendampingi kamu.Sekiranya dia berdamping terus dengan kamu.Kamu akan menjadi bomoh.Berkebolehan mengubat orang.Adakah kamu mahu..?”Kata guru.Aku termenong.Kata guru lagi.”Buatlah keputusan.Sekarang ni kemana sahaja kau pergi dia akan ikut dan menjaga kamu.Aku telah mendidik kamu.Kamu sudah boleh membuat keputusan sendiri.”Lantas dengan tegas aku member jawapan sepontan”Saya tidak behasrat langsung menjadi bomoh.Apa yang Tok ajar saya pegang dan amalkan didalam kehidupan.Allah tempat bermuhun,Allah tempat berlindung.Pandang 1 pada semua.Pandang semua pada yang 1.Yang nyata hanya Allah Allah Allah.

“Alhamdulillah.Tok bersukur pada Allah.Kamu sudah pandai membuat keputusan.Yang mana kebenaran dan yang mana kebatilan.Kalau macam tu nanti malam Tok uruskan agar Keramat tersebut menjauh dari kamu.Usahlah bimbang.”Malam itu aku bermimpi didatangi seorang gadis jelita berpakayan serba hijau menyatakan hasratnya untuk berkawan dengan aku.Namun aku menolak dengan kebijaksanaan.Akhirnya dia terpaksa juga meninggalkan aku.Sejak dari itu aku tidak lagi mengalami kejadian kejadian yang pelik tetapi benar benar berlaku.Dia tidak lagi mahu mendekatkan dirinya lagi kepada aku.Aku amat bersukur kepada Allah S.W.T.kerana diberi taufik dan hidayah

Kesimpulan:
1.Berhati hatilah dengan tipu daya syaitan,iblis dan jin.
2.Adalah manusia itu sebaik baik kejadian.
3.Sejahat jahat manusia itu,barulah sebaik baik jin.


Anda juga mungkin meminati untuk membaca cerita-cerita misteri yang lain sila Klik Disini

Hak cipta penulisan adalah hak arash misteri.Sebarang cetakan, olahan semula, terbitan majalah, terbitan sebarang media dan copy paste hendaklah mendapat keizinan arash misteri.

Penawar Mata,Penaik Seri Wajah Lelaki & Perempuan

 Toner Mata Nur Theraphy


Klik untuk maklumat lanjut

Toner mata nur theraphy merupakan toner mata yang didatangkan dalam bentuk titis yang dibuat dari Air zam-zam, air mawar, herba terpilih , 30 juzuk Al-Quran dan doa pilihan

KEGUNAAN

  • Meningkatkan kadar kelembapan mata
  • Pencuci mata
  • Menyingkir kekotoran (habuk dan bahan asing)
  • Menigkatkan kesegaran mata / Mata lesu / Keletihan mata
  • Mengurangkan lingkaran gelap di bawah mata
  • Mengatasi mata merah dan meradang.
  • Menggurangkan bengkak mata
  • Merawat jangkitan mata
  • Mencantikkan mata
  • Memperbaiki keadaan penglihatan


Klik untuk maklumat lanjut


SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN MENIMPA.SESAL DAHULU PENDAPATAN,SESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA.JANGANLAH SAMPAI NASI MENJADI BUBUR.UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI DAN KELUARGA TERSAYANG.TIADA GUNANYA WANG RINGGIT DAN HARTA YANG MENGGUNUNG APABILA MUSIBAH INI TELAH MENYELUBUNGI HIDUP ANDA.


SEGALA KEINDAHAN,KENIKMATAN DAN APA SAJA YANG ANDA MILIKI TIDAK AKAN MEMBAWA ERTI APA -APA ATAUPUN HILANG DENGAN SEKELIP MATA.SEDARLAH WAHAI ANAK BANGSA KU.PERIHATINLAH KEPADA KEHIDUPAN YANG SERBA MENCABAR INI.KEPERIHATINAN KEPADA KESIHATAN DANKESELAMATAN ADALAH IBU ATAU TERAS KEPADA KEHIDUPAN YANG BERJAYA DAN SEMPURNA.


DIDUNIA DAN DIAKHIRAT.DILIPUTI DENGAN TAUFIK DAN HIDAYAH.DILIMPAHI NIKMAT DAN HIKMAH IMAN DAN ISLAM SEPANJANG KEHIDUPAN. DENGAN IZIN LIMPAH KURNIA DAN RAHMAT ALLAH S,W,T.INSYAALLAH.





Semua persoalan anda sendiri mungkin ada jawapannya. Tetapi anda tidak ada jalan penyelesayan.Ataupun gagal untuk menyelesaikannya.Dari itu ARASY MISTERI berusha membantu anda.Ingatlah setiap masalah ada jalan menyelesaikannya.Ada waktu dan ketikanya keluarga,saudara mara, dan rakan terdekatpun tidak dapat membantu atau meringankan bebanan kita.Atau kita sendiri malu dan merahsiakan dari pengetahuan orang lain.Justeru itu jadikanlah ARASY MISTERI sebagai panduan,pedoman,mencurah permasalahan rumah tangga,permasalahan remaja,anak anak dan kekeluargaan kepada ARASY MISTERI.Inilah bidang kami,yang tuhan kurniakan.Kami cuba membantu dan berkongsi permasalahan anda.





haruman pengikat kasih sayang (Aura Kasih ), menaikkan seri wajah (Aura Seri ) & menghindari gangguan dari makhluk halus (Aura Sufi) yang telah di doakan dengan ayat-ayat al-quran & doa-doa terpilih.insaallah dengan izin allah serba sedikit permasalahan diatas dapat diperbaiki.




RAHSIA RUMAH TANGGA BAHAGIA:

Didalam masyarakat atau kehidupan orang dizaman dahulu,amat menitik beratkan persoalan berumah tangga dan kebahgiaannya.Orang berilmu dari Suku Kaum Bugis akan menerapkan atau mengajar anak anaknya sama ada lelaki atau perempuan keseluruhan ilmu pengetahuan berkaitan rumah tangga.Dari tujuan,matlamat,tanggung jawab,pantang larang dan ilmu Kebatinan berumah tangga itu sendiri.Tidak ada insan didunia ini tidak mengira bangsa dan agama yang mahukan rumah tangganya roboh,huru hara,tidak tenteram atau aman damai.Keseluruhan mahukan rumah tangga yang berkekalan aman dan bahgia hingga keakhir hayat.


More..




ALAM PENGASIH


ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH. PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS

Sebelum ini,telah diterangkan secara panjang lebar dan terpeinci bahawa Suku Kaum Bugis menjalani kehidupannya dengan penuh PERADAPAN.Ini adalah untuk menepati Matlamat atau Sasaran didalam hidupnya.Dimana ikhtiar atau usha dunia dan akhirat akan diselaraskan bersama.Bagitu juga dengan ALAM PENGASIH,MINYAK PENGASIH, PEMBENCI,PENUNDUK DAN PELARIS.Setiap satu daripadanya mempunyai Matlamat dan caranya yang tersendiri.Masyarakat Melayu hari ini agak sensitive,tidak senang,gusar,takut,tidak percaya,atau membuat andayan yang nagetif terhadap ilmu ini.Malah ada yang mendakwa ilmu ini Syirik atau salah disisi agama.Bergantunglah kepada ilmu individu itu sendiri.Hanya ilmu pengetahuan yang menyeluruh atau meliputi sahaja dapat membuat keputusan tepat dan meyakinkan.